Et godt samarbejde mellem skole og hjem

På Bakkegårdsskolen lægger vi stor vægt på et velfungerende samarbejde mellem dig som forælder og os som skole. Læs mere om det, du kan forvente af os - og om det, vi forventer af dig.

Kontakt til skolen

Vi anbefaler som udgangspunkt, at du kontakter dit barns lærere via beskeder i AULA og telefonisk, hvis der er lavet aftaler om det mellem lærere og jer som forældre.
    Helt generelt bestræber vi os på at reagere hurtigst muligt på henvendelser fra forældre.

Hvad kan du forvente af samarbejdet med Bakkegårdsskolen

Du kan forvente af skolen:

• At vi ønsker at få et godt og positivt samarbejde med dig som forælder, da du kender dit barn bedst. Derfor kan du hjælpe os med at forstå barnet, så vi kan støtte det bedst muligt i både skole og SFO.
    • At vil gøre hvad vi kan, for at I som forældre oplever forældresamarbejdet som meningsfuldt.
    • At skolen møder dig med åbenhed og et positivt sind.
    • At I mærker, at vi også har tydelige forventninger og krav til jer som forældre.
    • At vi holder skole-hjem-samtaler, hvor vi alle taler sammen om jeres barns faglige og sociale trivsel.
    • At vi gerne vil samarbejde omkring jeres barn.

Hvad forventer skolen af dig som forælder?

• Skolen forventer, at du udviser åbenhed og har en respektfuld dialog med de lærer og pædagoger, som er sammen med dit barn i hverdagen. Det er nemlig med til at skabe den tillid, der er fundamentet for det gode samarbejde mellem skolen og dig – og dermed skabe en god hverdag for dit barn.
    • Vi forventer at du deltager til forældremøder og skole-hjemsamtaler.
    • Du bliver inviteret til et forældremøde sammen med alle klassens forældre. Det sker som udgangspunkt en gang året - typisk i den første del af skoleåret. Her er det klassens trivsel, fællesskab og faglighed som er omdrejningspunktet.