Før dit barn skifter til Bakkegårdsskolen

Ønsker din familie et skoleskift til Bakkegårdsskolen? Så læs her først, inden du sender en ansøgning.

• Læs op

Hvis din familie flytter til vores skoledistrikt

Hvis din familie ønsker et skoleskift, fordi I flytter til vores skoledistrikt, skal vi som udgangspunkt optage dit barn/dine børn på skolen. Du skal gøre følgende:

Udfyld ansøgning om skoleskift på aarhus.dk/skoleskift

Afleverer den på skolens kontor eller send den til os på bak@mbu.aarhus.dk

Du bliver kontaktet af en pædagogisk leder, som aftaler nærmere med jer om et besøg på skolen og skolestart.

Hvis din familie bor i et andet skoledistrikt

Selvom du ikke bor i Bakkegårdsskolens distrikt, kan du muligvis alligevel få plads til dit barn hos os. Hvis du vil flytte dit barn til Bakkegårdsskolen, skal du gøre følgende:

Du bliver så kontaktet af en pædagogisk leder, som aftaler nærmere med dig om mulighederne for at dit barn kan starte hos os. Lederen indkalder sandsynligvis din familie til en samtale, hvor I afstemmer forventninger.

Hvis din familie bor i vores skoledistrikt, men går på en anden skole

Hvis I bor i vores skoledistrikt, men barnet går på en anden skolen – kommunal eller privat - har barnet ikke krav på at få en plads på skolen. Men hvis der er plads på årgangen, er I meget velkomne til at søge. Du skal gøre følgende:

OBS! Hvis din familie er tosproget, skal vi spørge til, om dit barn har frit skolevalg på baggrund af resultatet af sprogscreening/’Kick på sproget’.

Du kan læse mere om skoleskift generelt på aarhus.dk/skoleskift.

Sidst opdateret: 16. februar 2024